منجیر
نگین سرسبز کجور 
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


       منجیر  منجیر  منجیر  منجیر

       منجیر  منجیر  منجیر     

                              

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, ] [ 15:44 ] [ مدیر وبلاگ ]

پیر خادم مسجد پنج تن آل عباء روستای منجیر ، حاج ابراهیم کرد منجیری ( بزرگ خاندان کرد منجیری ) غروب جمعه 29 اسفند 1393 هجری شمسی ( مصادف با شب عید نوروز ) دعوت حق را لبیک گفت.

روحش شاد و یادش گرامی

 

ابراهیم کرد منجیری

 

زندگی کن!


حتی اگر بهترین هایت را از دست دادی . چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:کرد منجیری,ابراهیم,منجیر,روستا,کجور,نوشهر, ] [ 15:4 ] [ مدیر وبلاگ ]

پنیرک

گیاهی است که به حالات خودرو در جنگلها و اراضی غیر مزروع می روید و از ارتفاع آن تا شصت سانتی متر می رسد. ریشه های آبدار و سفید رنگی دارد و ساقه آن استوانه ای و راست است . برگ های آن بزرگ و دارای دم برگ است و گلهای آن به رنگ گلی مایل به بنفش و دارای خطوط تیره است . این گلها پس از خشک شدن به رنگ آبی در می آیند .

خواص درمانی: پنیرک حاوی موسیلاژ(لعاب نباتی) و ویتامین های A.B.Cاست. از برگ وگل این گیاه در طب استفاده می شود . پنیرک ضد سرفه و مرهم سینه است . خاصیت مسهلی و نرم کننده دارد . دم کرده آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده های تنبلی هستند توصیه می شود .

جوشاندن آن برای عفونتهای مثانه و اسهال خونی و سرفه های شدید مفید و موثر است . برگ و ریشه پنیرک را اگر به شکل ضماد در آورید و روی دمل و یا کورک بگذارید فورا سر باز می کند چون خاصیت مسهلی دارد و برای ورم مجاری گوارشی و ادرار مفید است .

خوشانده آن مي تواند امولسيون خوبي براي پوست باشد به خصوص براي پوست هاي حساس كه اثر نرم كنندگي و خنك كنندگي دارد. بخور آن درمان خوبي براي سر دردهاي سينوزيتي است، مي توان از دم كرده گل هاي اين گياه براي درمان سرماخوردگي و به خصوص سرفه و گرفتگي صدا مفيد است البته يادتان باشد اين گياه را بيشتر از پنج دقيقه نجوشانيم زيرا از خاصيت درماني آن مي كاهد. همچنين گل هاي آن را فشار دهيد تا تمامي موسيلاژهاي آن بيرون بريزد.
دم كرده اين گياه براي عفونت مفيد است، تقويت كننده خوبي براي رحم محسوب مي شود. اين دم كرده ادرار آور و براي ناراحتي هاي مثانه و كليه مفيد است. همچنين اين گياه مي تواند براي افرادي كه دچار تنبلي روده هستند و از يبوست رنج مي برند داروي مفيدي باشد.
بهتر است جمع آوري گل ها در فصل تابستان و جمع اوري برگ ها در فصل بهار انجام گيرد.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 19 فروردين 1394برچسب:پنیرک,پنیر,خواص درمانی,کندلوس,منجیر,کجور, ] [ 20:16 ] [ مدیر وبلاگ ]

بنفشه جنگلی

بنفشه معطر، گیاهی است علفی چندساله فاقد ساقه های مشخص به بلندی 3 تا 12 سانتی متر با ساقه های خزنده سطحی که در انتها ایجاد ریشه می نماید و برگ های تخم مرغی دایره ای، نوک تیز و با قاعده ای قلبی و عموماً طوقه ای با دمبرگی بلند.بنفشه معطر دارای گل های بنفش رنگ و زیبا است و در استان گیلان در کف جنگل های دارای نور کافی و حاشیه جاده ها و شیب های تند حاشیه جاده های جنگلی رشد می نماید و در اوایل بهار با گل های معطر و زیبای خود، جلوه یی باشکوه به مناطق جنگلی می دهد.

از گذشته ي خيلي دور، بنفشه ي عطري براي ايجاد آرامش و خواب راحت استفاده مي شده است. آتنيها يك شربت خواب آور از بنفشه و گلهاي ديگر كه  خشم را آرام مي كرده است تهيه مي نموده اند. چيدن گل بنفشه عطري دور سر بيمار، يك شيوه ي درماني قديمي و خانگي براي سرگيجه است و كولپپر بر اين عقيده بوده كه بنفشه اختلالاتي را كه در سر موجب خواب آلودگي مي شوند درمان ميكند.
جرارد نيز، شربت بنفشه را براي بيخوابي و سردرد و همچنين سوزش گلو تجويز مي نموده است. گياه پزشكان جديد به ارزش خلط آوري برگها و گلهاي بنفشه ي عطري واقف شده اند و براي درمان سرفه، التهاب نايژه و زكام آن را تجويز مي كنند.


 چندين آزمايش در دهه ي 1960 انجام گرفت و معلوم شد عصاره ي برگ بنفشه مانع از رشد غدد سرطاني در موش شده است .بيش از 2000 سال است كه بنفشه ها را به سبب بوي مطبوع و معطري كه دارند كشت ميكنند. عرق و عطر بنفشه در عصر ويكتوريا در انگلستان از محبوبيت زيادي برخوردار بوده است. امروزه در قناديها از گلبرگهاي نباتي شده ي بنفشه ي عطري  براي تزئين كيك، شيريني و شكلات استفاده مي شود. در فرانسه، رسم بر اين است  كه غذاهاي تهيه شده با گوشت گوساله را با گلبرگهاي بنفشه تزئين كنند. برگ و گلهاي بنفشه ي عطري، سرشار از ويتامينهاي آ و سي هستند


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:بنفشه,گل,بنفشه گییلانی,گیلان,مازندران,نوشهر,کجور,منجیر,روستا,کندلوس, ] [ 19:47 ] [ مدیر وبلاگ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به دهکده ییلاقی منجیر خوش آمدید . با ارسال عکس ها, خاطرات,مقالات و اشعار خود پیرامون روستای بکر و دیدنی منجیر ما را در جهت بهتر شدن وبلاگ یاری فرمایید . ایمیل : manjirvillage@yahoo.com
امکانات وب

آمارگیر حرفه ای سایت